افزايش فروش ايران خودرو در مرداد94

به گزارش ايكوپرس، معاون بازاريابي و فروش گروه صنعتي ايران خودرو با اعلام اين خبر اظهار كرد: در مردادماه سال 93 تعداد فروش محصولات ايران خودرو به صورت تجميعي 41هزار و 541دستگاه بود كه اين عدد در مردادماه 94 به بيش از 44هزار دستگاه رسيد.

مصطفي خان كرمي اظهار كرد: اين افزايش فروش در حالي صورت گرفته است كه در ماه هاي اخير به دلايل گوناگون بازار خودرو در ركود به سر مي برده اما گروه صنعتي ايران خودرو با ايجاد و اجراي طرح هاي مختلف فروش، علاوه بر ادامه روند فروش محصولات خود، موفق به افزايش آن نيز شد.

وي در ادامه به دلايل ركود بازار خودرو در تابستان امسال اشاره كرد و گفت: علاوه بر عوامل كلان اقتصادي مانند كاهش قدرت خريد مردم، فضاي رواني ايجاد شده پس از توافق هسته اي باعث شده تا مردم منتظر كاهش قيمت خودروها باشند، در حالي كه قيمت خودرو تابع شرايط واقعي اقتصادي است و به صرف توافق سياسي محصولي كاهش قيمت نخواهد داشت.

برند ايران خودرو

ا وجودي كه گروه صنعتي ايران خودرو با برندهاي بزرگي در دنيا همكاري داشته و پروژه هاي مشتركي را با كمك آنان در بخش هاي مختلف تامين، توليد، فروش و خدمات پس از فروش به انجام رسانده، اما اين شركت تلاش داشته است كه در فضاي كاملا رقابتي بازارجهاني، برندهاي مختص به خود را معرفي كرده و ارتقا بخشد. به همين دليل ايران خودرو از حدود 10 سال پيش توليد محصولاتي را كه مالكيت معنوي آنها را كاملا در اختيار داشته باشد، در دستور كار قرار داد.

 

گروه صنعتي ايران خودرو

ايران خودرو در سال 1341 با هدف توليد و فروش انواع خودرو با نام اوليه ايران ناسيونال تاسيس شد. بعد از سال ها اين شركت در پي توسعه فعاليت هايش و با توليد 1 ميليون خودرو سواري و تجاري و با به كارگيري 21 هزار نفر نيروي انساني به بزرگترين گروه صنعتي درمنطقه خاورميانه و شمال آفريقا (MENA ) تبديل شد كه به فعاليت هاي صنعتي و خدمات در بخش صنعت خودرو مي پرداخت. ايران خودرو با هدف رسيدن به كلاس جهاني، به تاسيس مركز تحقيقات، و مراكز تست خودرو، توسعه موتور به همراه جديدترين ماشين آلات و تجهيزات توليدي خود پرداخت.

 

سبد برند آيكو

ايران خودرو در بخش خودرو سواري به منظور استفاده از مزاياي همكاري با خودروسازان كلاس جهاني و تنوع بخشيدن به منابع شركت در بخش هاي مختلف بازار، همكاري هاي استراتژيك خود را با خودروسازان بزرگ جهاني توسعه داده است ( مرسدس بنز ، پژو، رنو و سوزوكي). علاوه براين ايران خودرو به ايجاد برند خود پرداخت و آن را با خودرو سمند كليد زد.